لینکدین چیست و 20 استراتژی لینکدین مارکتینگ

فهرست مطالب
- 1 لینکدین چیست ؟
- 1.1 لینکدین چیست ؟
- 1.2 کاربرد لینکدین چیست ؟
- 1.3 اگر کسب و کاری دارید میخواهید بدانید آیا لینکدین مناسب شما هست؟
- 1.4 لینکدین ( linkedin ) و تاثیر آن بر سئو
- 1.5 چگونه در لینکدین فعالیت کنم؟
- 1.6 لینکدین مارکتینگ چیست؟
- 1.7 بهترین ترفندهای موفقیت در لینکدین
- 1.7.1 ۱- از هشتگ ها استفاده کنید.
- 1.7.2 2-برای لینکدین مارکتینگ پست هایی با طول های مختلف بگذارید.
- 1.7.3 3- مقالات خارجی را در بستر لینکدین به اشتراک بگذارید.
- 1.7.4 4-برنامه منظم و ثابتی برای انتشار محتوا داشته باشید.
- 1.7.5 5-برای لینکدین مارکتینگ چه محتوایی را منتشر کنیم؟
- 1.7.6 6-محتوای با کیفیت بالا منتشر کنید.
- 1.7.7 سه فاکتور مهم در لینکدین مارکتینگ:
- 1.8 آموزش لینکدین مارکتینگ و چند راهکار قدرتمند برای بازاریابی در لینکدین
- 1.8.1 پروفایل حرفهای داشته باشید
- 1.8.2 محتوای جذاب و مخصوص برای لینکدین ایجاد کنید
- 1.8.3 تحلیل رقبا
- 1.8.4 استفاده از سیستم جستجوی لینکدین
- 1.8.5 فعالیت مستمر داشته باشید
- 1.8.6 ارسال در زمان مناسب
- 1.8.7 در گروههای متناسب با حرفه خود عضو شوید
- 1.8.8 موضوعات مورد علاقه مخاطبان هدف خود را منتشر کنید
- 1.8.9 برای شناسایی نقاط قوت و ضعف، اطلاعات ابزارهای تحلیلی را بررسی کنید
- 1.9 حالا میرسیم به 20 تا از مهم ترین استراتژی های لینکدین مارکتینگ
- 1.10 1. بهینهسازی پروفایل خود:
- 1.11 2. درگیری با محتوا:
- 1.12 3. انتشار محتوای نیتیو:
- 1.13 4. عضویت و مشارکت در گروهها:
- 1.14 5. ایجاد ارتباط با افراد هدف:
- 1.15 6. به اشتراک گذاری محتوای تصویری:
- 1.16 7. بهرهبرداری از LinkedIn Pulse:
- 1.17 8. استفاده از هشتگها:
- 1.18 9. ایجاد صفحه شرکتی در LinkedIn:
- 1.19 10. محتوای تبلیغاتی:
- 1.20 11. مشارکت در رویدادهای LinkedIn:
- 1.21 12. استفاده از آمار LinkedIn:
- 1.22 13. همکاری با تأثیرگذاران LinkedIn:
- 1.23 14. معرفی و درخواست معرفی:
- 1.24 15. همکاری با رهبران تفکر:
- 1.25 16. LinkedIn SlideShare:
- 1.26 17. نظرسنجی و پرسشنامههای LinkedIn:
- 1.27 18. نظارت و پاسخ به پیامها:
- 1.28 19. استفاده از محتواهای ویدئویی:
- 1.29 20. ایجاد رویدادهای LinkedIn Live:
لینکدین چیست ؟
لینکدین چیست.لینکدین در واقع یک شبکه اجتماعی حرفه ای است که اساسا برای بهبود کسب و کارهای مختلف و آشنا کردن دیگران با آن ها طراحی شده است.
لینکدین، بزرگترین شبکه حرفهای جهان در اینترنت است. این پلتفرم به شما امکان میدهد تا شغل مناسب را پیدا کنید، ارتباطات حرفهای خود را بهبود بخشید و مهارتهای لازم برای موفقیت در حرفهی خود را یاد بگیرید. شما میتوانید از لینکدین از طریق دسکتاپ، نرمافزار موبایل لینکدین یا تجربه وب موبایل آن استفاده کنید.
شاید اسم این برنامه به گوش شما هم خورده باشد و کنجکاو باشید که دقیقا بدانید Linkedin چیست ؟ لینکدین در سال ۲۰۰۲ در اتاق نشیمن همبنیانگذار آن، رید هافمن، شروع شد و در تاریخ ۵ مه ۲۰۰۳ به طور رسمی راهاندازی شد. امروزه، لینکدین تحت رهبری رایان روسلانسکی، یک کسب و کار متنوع را با درآمدهایی از اشتراکهای عضویت، فروش تبلیغات و راهکارهای استخدامی رهبری میکند. در دسامبر ۲۰۱۶، مایکروسافت لینکدین را خریداری کرد.
با بیش از 930 میلیون عضو در سراسر جهان، از جمله مدیران 500 شرکت از سراسر دنیا، لینکدین بزرگترین شبکه حرفهای جهان است. این شرکت یک مدل کسب و کار متنوع دارد و درآمدهای آن از محصولات راهکارهای استخدامی، راهکارهای بازاریابی، راهکارهای فروش و اشتراکهای ویژه تأمین میشود. لینکدین مقر اصلی خود را در سیلیکون ولی دارد و دفاتری در سراسر جهان ایجاد کرده است.
اپلیکیشن لینکدین تا همین چند سال پیش، تنها به عنوان ابزاری برای کاریابی و استخدام افراد شناخته میشد، اما این برنامه کاربردهای بسیار بیشتر و گستردهتری هم دارد. طبق آخرین آمار گرفته شده در همین تاریخ خرداد ماه 1402، Linkedin بیش از 930 میلیون عضو در بیش از ۲۰۰ کشور و منطقه داشته که با گذشت یک سال قطعاً این آمار بیشتر هم می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا به طور کامل توضیح دهیم برنامه Linkedin چیست ؟
لینکدین چیست ؟
لینکدین در واقع یک شبکه اجتماعیست که هدف متفاوتی را با شبکههای اجتماعی محبوب مثل فیسبوک یا اینستاگرام دنبال میکند. فیس بوک با هدف اصلی برقراری ارتباط و اینستاگرام با هدف سرگرمی کاربران زیادی را به خود جذب کردهاند و حتی کاربران استفادههای مفیدتری از این دو شبکه اجتماعی پر سر و صدا برای کسب و کار و تبلیغات خود میکنند، اما لینکدین چیست ؟ لینکدین در واقع یک شبکه حرفهای برای رواج و پیشرفت کسبوکار است که در صورت استفاده درست از آن میتوانید پیشرفت زیادی در زندگی خود ایجاد کنید. کاربرد برنامه linkedin را در ادامه به صورت کاملتر بررسی خواهیم کرد.
اگر نگاهی به زندگی امروزی خود بیاندازیم، می بینیم که بخش بزرگی از ساعات روز و شب ما به ابزارهای آنلاین گوناگون اختصاص یافته است. اما تمامی این پلتفرم ها، صرفا ابزاری برای سرگرمی نیستند و گاهی می توان از آن ها برای مقاصد مهمتر نیز استفاده کرد مانند لینکدین
تفاوتی نمی کند که شما مدیر اجرایی یک شرکت، دانشجوی دانشگاه، هنرمند یا متخصص کامپیوتر باشید، اگر در کار خود حرفه ای هستید، به دنبال ارتباط و آشنایی با حرفه ای های کار خود هستید یا به دنبال کار در زمینه فعالیت خود هستید، لینکدین بهترین شبکه دراین خصوص می باشد.
به عنوان مثال لینکدین یکی از کاربردی ترین پلتفرم هایی است که می تواند به ابزار خوبی برای کسب و کار شما بدل شود. تنها کافیست کمی نحوه کار کردن با آن را یاد بگیرید و با بخش های مختلفش آشنا شوید. در ادامه متن، می خواهیم شما را با این ابزار آنلاین مفید، بیشتر آشنا کنیم و نحوه استفاده از آن را برای تان به طور کامل شرح دهیم. با آکادمیت همراه باشید.
کاربرد لینکدین چیست ؟
همانطور که اشاره کردیم لینکدین یک شبکه اجتماعی برای حرفهایهاست. این برنامه شما را به سطح جدیدی هدایت میکند و پیدا کردن افراد حرفهای مرتبط با کار شما را راحتتر از گذشته کرده و محدودیت زمانی و مکانی را از بین برده تا بتوانید ۲۴ ساعت شبانهروز با افراد مختلف در ارتباط باشید. هیچ تفاوتی ندارد که شما یک متخصص کامپیوتر باشید یا یک هنرمند و دانشجو یا حتی مدیر اجرایی یک شرکت بزرگ، اگر دنبال ارتباط گرفتن با افرادی هم تخصص خود یا حتی پیدا کردن کار هستید، لینکدین برای کمک به شما بهترین گزینه است.
چرا از لینکدین استفاده کنیم؟
امروزه بسیاری از کسب و کارها برای پایش و استخدام کارمندان خود به سراغ پروفایلهای لینکدین میروند. به همین دلیل است که ساخت یک حساب کاربری حرفهای لینکدین میتواند در پیدا کردن شغل آتی، تاثیر بسزایی داشته باشد. پس از ثبت نام در لینکدین میتوانید اطلاعات تکمیلی خود را به صفحه پروفایل کاربری اضافه کنید که معمولاً شامل خلاصهای از مهارتها و سوابق کاری میشود و نقش یک رزومه آنلاین موثر را ایفا مینماید.
اگر کسب و کاری دارید میخواهید بدانید آیا لینکدین مناسب شما هست؟
برای اینکه بدانید آیا لینکدین به درد کسبوکار شما میخورد یا خیر، پیش از هر چیزی باید بازارِ هدف خود را تعیین کنید. شما باید بدانید آیا محصول یا خدماتی که ارائه میکنید، میتواند در یک شبکه اجتماعی تخصصی طرفدار داشته باشد یا خیر!
لینکدین یک فرصت ناب برای کسب و کارهای B2B است. وجود شرکتها در فضای لینکدین و تخصصی بودن این شبکه، فضای بسیار مناسبی را در اختیار کسبوکارهای B2B (کسب و کارهایی که مشتریشان کسب و کارهای دیگر هستند) قرار داده است تا خیلی راحت باکسبوکارها و حتی رقبای تجاری خود در تماس باشند. لازم به توضیح نیست که گسترش ارتباطات، در طولانیمدت میتواند به نفع فعالیتهای تجاریتان باشد.
البته این حرف به این معنی نیست که کسبوکارهای B2C (کسب و کارهایی که مشتریشان افراد هستند) جایی در لینکدین ندارند. مثلاً شرکت ما محصولات آموزشی و دورههای دیجیتال مارکتینگ هم دارد که مخاطب هدفش افرادی هستند که میخواهند مهارتی را یاد بگیرند یا بر مهارتهایشان اضافه کنند. این محصولات چون به درد کار و افزایش مهارت افراد میخورد، مناسب لینکدین است.
همانطور که گفتیم، لینکدین بزرگترین شبکه اجتماعی تخصصی در جهان است. این موضوع به این معنی است که شما با کاربران عادی شبکههای اجتماعی در تماس نیستید. نگفته مشخص است که کاربران Linkedin بسیار سخت گیرتر از کاربران دیگر شبکههای اجتماعی هستند، بنابراین استراتژی حاکم بر دیگر شبکههای اجتماعی در لینکدین کارایی ندارد. (بازاریابی شبکههای اجتماعی را در این مقاله بخوانید)
پیشنهاد ما به شما این است که اگر در لینکدین حضور ندارید، هرچه سریعتر فعالیت خود را در لینکدین آغاز کنید. شبکه اجتماعی لینکدین میتواند ابزار مناسبی برای جذب مشتری باشد، به خصوص اگر شرکتتان معتبر است و بازار هدفِ محصولاتتان سایر تجارتهاست.
بیشتر بخوانید: آموزش لینکدین
با فعالیت در لینکدین نهتنها به عنوان فردی خبره در صنعت خود شناخته خواهید شد، بلکه به مرور زمان فرصتهای شغلی فوقالعادهای به شما پیشنهاد میشود.
لینکدین ( linkedin ) و تاثیر آن بر سئو
یکی از ابزار شبکه های اجتماعی که تاثیر زیادی بر سئو سایت دارد، لینکدین است. هر بک لینک از لینکدین نسبت به بقیه بک لینک ها ارزش بیشتری دارد و همچنین اگر شما در سایت خود مقالات تخصصی قرار می دهید، بهترین شبکه برای به اشتراک گذاری مطالبتان، لینکدین است. زیرا در این شبکه همه به دنبال مطالب تخصصی هستند و هر مطلب غیر از موضوع اصلی قرار داده شود، نه تنها باعث تخریب صفحه کاری شما می شود، بقیه کاربران نیز با آن مطالب نیز برخورد جدی خواهند کرد.
البته متاسفانه به دلیل فیلتر بودن فیس بوک، هجوم کاربران غیر تخصصی و افرادی به دنبال فقط مطالب طنز و غیرمربوطه می باشند به لینکدین زیاد شده است و شاهد افزایش پست های غیر علمی و تخصصی هستیم و با این روندی که پیش می رود، در آینده ای نزدیک حتما این شبکه هم برای ایرانی ها فیلتر خواهد شد.
لینکدین به دو صورت می تواند ساخته شود.
لینکدین برای افراد: کاربران میتوانند با ثبتنام در لینکدین یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنند. در پروفایل خود سوابق و مهارتهای خود را بنویسند و با دیگران (کارفرمایان و کارمندان دیگر شرکت ها) در ارتباط باشند. برخلاف شبکههای اجتماعی دیگر این ارتباط کاملاً کاری است و محتوایی که در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته میشود، باید با شغل یا صنعتی که در آن مشغول هستید، مرتبط باشد.
از طریق همین فعالیتها، کارفرمایان میتوانند افراد را بشناسند و نیروی کار مورد نیاز شرکت خود را از بین آنها پیدا کنند؛ به همین دلیل است که گاهی از لینکدین به عنوان رزومه آنلاین یاد میشود و شما برای گسترش کسب و کارتان حتماٌ به آن نیاز خواهید داشت.
لینکدین برای شرکتها: لینکدین به شرکتها اجازه میدهد که صفحهای اختصاصی برای تجارت خود راهاندازی کنند. حالا یک صفحه عمومی دارند که میتوانند فعالیتهای کاری خود را در صفحۀ اختصاصی شان با دیگران به اشتراک گذارند تا کاربران بتوانند اخبار و فعالیت سازمانهای مورد علاقه خود را دنبال کنند. همه اینها منجر به اگاهی بیشتر از آن برند میشود و شرکت کمکم در بین افراد شناخته میشود.
لینکدین اولین صفحهای بود که استراتژیاش را متمرکز بر کسب و کار چیده بود و این یک مزیت رقابتی نسبت به بقیه شبکهها محسوب میشد. الان که 17 سال از شروع فعالیت لینکدین میگذرد، این شبکه بیش از 575 میلیون کاربر دارد.
چگونه در لینکدین فعالیت کنم؟
نحوه فعالیت در لینکدین، تقریباً شبیه به دیگر شبکههای اجتماعی است، با این تفاوت که محتوای تولید شده برای لینکدین حتماً باید با کیفیت، ارزشمند و آگاهی بخش باشد. تولید کردن چنین محتوایی کار چندان دشواری نیست و تنها به زمان و تحقیق نیاز دارد. با آموزش های مستمر در آکادمیت میتوانید با نحوه ساخت لینکدین فردی، شرکتی و تنظیمات آن، لینکدین مارکتینگ، تولید محتوا، سناریونویسی، استراتژی های لینکدین مارکتینگ آشنا شوید.
لینکدین مارکتینگ چیست؟
لینکدین مارکتینگ (LinkedIn Marketing) یا بازاریابی در لینکدین فرآیند استفاده از سایت لینکدین برای ایجاد ارتباط، تبلیغ برند تجاری، تقویت روابط تجاری و مشارکت ها، به اشتراک گذاری محتوا و افزایش ترافیک وب سایت است. به دلیل تاثیرگذاری در گسترش شبکه های حرفه ای، لینکدین امروزه بخش جدایی ناپذیر بسیاری از استراتژی های موفق بازاریابی است.
اگر با راه اندازی سایت شخصی یا سازمانی و اتصال آن به یک درگاه پرداخت اینترنتی، قصد تاسیس فروشگاه اینترنتی دارید، لینکدین ابزاری مناسب و منحصر به فرد را برای تبلیغ و بازاریابی در اختیار شما قرار می دهد.
بهترین ترفندهای موفقیت در لینکدین
اکنون بیایید بهترین ترفندهای لینکدین را که می توانید در لینکدین مارکتینگ برای بازاریابی و توسعه کسب و کار خود استفاده کنید، مرور کنیم. بازاریابی در لینکدین به شما امکان می دهد ترافیک را به وب سایت خود هدایت کنید، سرنخ های با کیفیت را شناسایی کنید، تخصص خود را از طریق محتوای خلاقانه به اشتراک بگذارید و شبکه خود را توسعه دهید.
همچنین لینکدین مارکتینگ یک راه عالی برای شناسایی فرصت های شغلی و جذب استعدادهای جدید به شرکت شما است. اینها تنها برخی از دلایلی است که نشان می دهد لینکدین یک بستر ایده آل برای همه مشاغل است که می توانند برای توسعه کسب و کار خود از آن استفاده کنند. در ادامه بهترین ترفندهای لینکدین مارکتینگ را برای تضمین موفقیت در لینکدین به شما معرفی می کنیم.
۱- از هشتگ ها استفاده کنید.
هشتگ ها اغلب برای تأکید بر پست لیندکین شما استفاده می شوند اما در واقع راهکاری را ارائه می دهند که می تواند استراتژی بازاریابی شما را به بهترین نحو توسعه دهد. هشتگ به شما کمک می کند بتوانید محتوایتان را در معرض دید طیف وسیعی از متخصصان و کسب و کارهای مرتبط با فعالیت خود قرار دهید. اما استفاده بیش از حد، یا بدتر از آن استفاده اشتباه، می تواند مانع دسترسی شما به مخاطبان هدف شود.
این بدان معناست که شما باید با ایجاد هشتگ های مورد نظر خود در لینکدین، بین هشتگ های مرتبط و محبوب تعادل برقرار کنید. برای یافتن یک هشتگ پراستفاده می توانید از نوار جستجو استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر در زمینه درگاه پرداخت اینترنتی کار می کنید، با جستجوی #درگاه_پرداخت_اینترنتی شروع کنید تا ببینید چند نفر هشتگ را دنبال می کنند و چند بار از آن استفاده شده است.
ابتدا با سه تا پنج هشتگ شروع کنید تا به مخاطبانی برسید که می خواهید با آنها ارتباط برقرار کنید. این هشتگ ها باید در تعداد افرادی که آنها را دنبال می کنند متفاوت باشد، بنابراین زیاد روی تعداد بالای هشتگ تاکید نکنید.
پیوندهای لینکدین می توانند بدون ارسال لینک و نیاز به تأیید دنبال شوند. این بدان معناست که وقتی یک کاربر لینک صفحه شما را با اعضای خود به اشتراک می گذارد، آن افراد می توانند صفحه شما را دنبال کرده و بلافاصله محتوای کسب و کار شما را که پتانسیل مشارکت بالایی دارد مشاهده کنند.
صفحات و پروفایل های لینکدین در بازاریابی لینکدین اهداف متفاوتی را دنبال می کنند. صفحات، عمومی هستند و عمدتا توسط مشاغل استفاده می شوند. پروفایل ها، خصوصی هستند و توسط افراد استفاده می شوند. هر کدام از آنها با الگوریتم لینکدین کار می کنند اما در هر یک ابزارهای متفاوتی خواهید داشت که می توانید از آنها برای افزایش مخاطبان خود استفاده کنید.
پروفایل های لینکدین را می توان بدون ارسال پیام یا تایید دنبال کرد اما چیزی که آنها را منحصر به فرد می کند این است که می توانید مکالمات شخصی و خصوصی با افرادی که درخواست پیوستن به شبکه شما را دارند، انجام دهید. اگر مشاور هستید، در زمینه فروش مستقیم فعالیت می کنید یا ترجیح می دهید رویکردی شخصی برای کسب و کار خود داشته باشید، می توانید یک پروفایل لینکدین برای استفاده از این ویژگی داشته باشید.
2-برای لینکدین مارکتینگ پست هایی با طول های مختلف بگذارید.
پست های سریع و جسورانه در لینکدین یک تلنگر به مخاطب می زنند. داستان های بلند توجه خوانندگان را به خود جلب می کند و منجر به توقف طولانی تر آنان می شوند. برای موفقیت در لینکدین هر دوی این نوع پست ها باید در محتوای لینکدیین شما جایی داشته باشند.
3- مقالات خارجی را در بستر لینکدین به اشتراک بگذارید.
الگوریتم لینکدین برخلاف سایر سیستم عامل ها مانند اینستاگرام، از پیوندهای خارجی به وبلاگ ها و وب سایت ها پشتیبانی می کند. تا زمانی که محتوایی که ارسال می کنید دارای ارزش باشد و مربوط به مخاطبان شما باشد، ارسال مطالب دیگران در این بستر به لینکدین مارکتینگ شما کمک می کند.
اگر مستقیما به وب سایت نویسنده لینک می دهید، نگران اعتبار رسمی نویسنده نباشید، ایده بدی نیست که آنها را در پست خود نشان کنید یا از هشتگ آنها برای اعتبار دادن استفاده کنید. گاهی اوقات، آنها پست شما را با دنبال کنندگان خود به اشتراک می گذارند یا در زیر پستی که نمایه شما را به مخاطبان معرفی می کند، نظر می دهند.
4-برنامه منظم و ثابتی برای انتشار محتوا داشته باشید.
لینکدین که به عنوان بستری با یکی از طولانی ترین طول عمر محتوا شناخته می شود، پلتفرمی است که نیازی به برنامه انتشار شبانه روزی ندارد. چیزی که به آن نیاز دارد یک برنامه منظم و ثابت است.
وقتی که محتوای خودتان را هر روز، یک روز در میان یا حتی یک بار در هفته منتشر می کنید، شبکه شما به طور منظم منتظر محتوای شماست که این باعث ایجاد اعتماد می شود.
برنامه ای را انتخاب کنید که برای تجارت شما منطقی باشد و به مدت یک ماه به آن پایبند باشید. ببینید چه روزها و زمان هایی بهترین مشارکت را به همراه دارند و آن ها را در برنامه انتشارات خود قرار دهید.
5-برای لینکدین مارکتینگ چه محتوایی را منتشر کنیم؟
برای اینکه استراتژی بازاریابی خود را کامل کنید، قبل از هر چیز باید بدانید که چه نوع محتوایی را منتشر کنید. مطالعات نشان داده است که کاربران لینکدین تمایل بیشتری به محتوایی دارند که حاوی بینش صنعت، اخبار شرکت و اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات جدید باشد. مهم این است که محتوای شما برای مخاطبان ارزش افزوده ای به همراه داشته باشد. بنابراین باید سعی کنید پست هایی را که شامل ارزشمندترین مطالب مربوط به رشته شما هستند، به اشتراک بگذارید؟
برای موفقیت در لینکدین، این نکات را در زمینه انتشار محتوا در نظر داشته باشید:
• سوال بپرسید!
بر اساس آمارها در صورتیکه که از مخاطبان سوالی پرسیده شود، ۵۰% بیشتر از حالت عادی نظر می دهند.
• لینکی را در پست خود قرار دهید!
به روزرسانی با لینک ها و دعوت به عمل ها (CTA) 45% تعامل بیشتری را دریافت می کنند.
• از عکس استفاده کنید.
وقتی عکسی را در لینکدین ارسال می کنید، ۹۸% بیشتر احتمال دارد که نظر دریافت کنید.
• با ارسال ویدئوها اشتراک گذاری بیشتری داشته باشید!
تحقیقات نشان می دهد که کاربران ویدئوها را ۷۵% بیشتر از هر نوع پست دیگری به اشتراک می گذارند.
6-محتوای با کیفیت بالا منتشر کنید.
داده ها نشان می دهد بازاریابان B2B مطالب بیشتری را در لینکدین نسبت به هر جای دیگر در وب منتشر می کنند. با این حال، بیشتر آنچه در این پلتفرم به اشتراک گذاشته می شود، صرفا جنبه تبلیغی داشته و فاقد پیشنهاد ارزشمند منحصر به فردی است که بتواند خوانندگان را به خود جلب کند.
به یاد داشته باشید لینکدین یک شبکه حرفه ای است. مقالاتی که بهترین کارکرد را در لینکدین مارکتینگ دارند معمولا آنهایی هستند دیدگاه صادقانه نویسنده را بازتاب داده و بینش واقعی در مورد صنعت مربوطه ارائه می دهند.
غیر معمول نیست که مقالات برجسته به دست ده ها یا صدها هزار خواننده برسند، همه آنها دارای ترافیک بسیار هدفمند هستند و در موفقیت بازاریابی لینکدین شما تاثیر اساسی دارند.
سه فاکتور مهم در لینکدین مارکتینگ:
- داشتن استراتژی مناسب برای بازاریابی در لینکدین و ارزیابی آن
- تولید محتوای مناسب در راستای استراتژی بازاریابی تعیین شده
- آگاهی از امکانات لینکدین و روش صحیح استفاده از آنها
آموزش لینکدین مارکتینگ و چند راهکار قدرتمند برای بازاریابی در لینکدین
پروفایل حرفهای داشته باشید
پروفایل خود را بهگونهای تکمیل کنید که اگر فردی به لینکدین شما مراجعه کرد آگاهی از توانایی شما وحرفه شغلی شما داشته باشد. برای این کار، طبق راهنمایی که خود نیز به شما میکند، پروفایل خود را تکمیل کنید. حتماً در پروفایل خود لینک بلاگ یا وبسایت و آدرس ایمیل خود را قرار دهید.
محتوای جذاب و مخصوص برای لینکدین ایجاد کنید
درست مانند سایر شبکههای اجتماعی در لینکدین نیز میتوانید یک متن به روز ساده، تصاویر و پیوندهایی را ارسال کنید ، اما مطمئن شوید که پست شما مرتبط با ارتباطات حرفهای شما باشد همچنین مهارت نوشتاری خود را برای متن نویسی در لینکدین تقویت کنید.
تحلیل رقبا
بررسی و تحلیل رقبا نه تنها باعث آگاهی از وضعیت فعالیت آنها، تعامل آنها با مخاطبان ، نحوه ی ساخت پروفایلشان ، روی چه کلمات کلیدی کار میکنند و چه محتوایی را منتشر میکنند.
استفاده از سیستم جستجوی لینکدین
این کار به شما کمک میکنید تا بتوانید ارتباطات قویتری بسازید و از ظرفیت ارتباطات چند لایه در لینکدین به خوبی استفاده کنید تا نهتنها میزان Awareness را افزایش دهید، بلکه محصولات و خدمات خود را در معرض دید افراد بیشتری بگذارید. همچنین لینکدین به کاربران خود این امکان را میدهد که ۱۰ عدد از جستوجوهایی که در زمینه کسبوکارهای مختلف انجام دادهاند و همچنین، ۳ عدد از جستوجوهایی که برای پیدا کردن افراد مختلف انجام دادهاند را ذخیره کنند تا بتوانند در آینده بهراحتی آنها را پیدا کنند.
فعالیت مستمر داشته باشید
عدم فعالیت در لینکدین به هیچوجه نمیتوانند در جذب مخاطب موفق باشند. بنابراین سعی کنید به صورت مرتب، از پستهای جذاب استفاده کنید.
ارسال در زمان مناسب
زمان مناسب برای ارسال پست در شبکه های اجتماعی به مخاطب بستگی دارد ، ارسال پست منظم برای ایجاد مخاطب در لینکدین بسیار مهم است. به روز بودن و فعال بودن در شبکه لینکدین بسیار موثر بوده و فعالیت در یک زمان خاص نیز از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.
در گروههای متناسب با حرفه خود عضو شوید
با پیوستن به گروههای متناسب با حرفه خود، میتوانید با افراد و اتفاقات در شبکه اجتماعی خود بیشتر آشنا شوید و علاوه بر این، امکان دیده شدن پروفایل شما نیز خیلی بیشتر میشود. عضویت در گروههای مختلف به ویژه گروههای تخصصی و فعالیت در آنها به گسترش کسبوکار شما در لینکدین کمک زیادی میکند. این کار باعث میشود آگاهی از برندتان بیش از پیش افزایش پیدا کند. ضمن اینکه میتوانید ارتباطات قویتر و بهتری بسازید.
موضوعات مورد علاقه مخاطبان هدف خود را منتشر کنید
برای پیدا کردن موضوعات مناسب و مورد علاقه مخاطب خود میتوانید به صفحه اینفلوئنسرهای حوزه فعالیت خود در شبکههای اجتماعی مراجعه کنید. علاوه بر این، میتوانید به گروههای فعال لینکدین نیز سر بزنید و ببینید که چه موضوعاتی تعامل برانگیزتر بوده است. اگر میخواهید از روش مستقیم استفاده کنید میتوانید در صفحه لینکدین خود از مخاطبانتان نظرسنجی کنید و از آنها بپرسید که به چه موضوعاتی علاقمند هستند.
برای شناسایی نقاط قوت و ضعف، اطلاعات ابزارهای تحلیلی را بررسی کنید
به منظور تعیین نقاط قوت و ضعف و سیاستهایی که برای در لینکدین پی گرفتهاید باید با استفاده از ابزار آنالیتیکس لینکدین پیوسته آمار تحلیلی انجام گرفته در این شبکه اجتماعی را زیر نظر داشته باشید. مهمترین این آمار عبارتند از:
- تعامل یا مشارکت (Engagement): میزان و تعداد لایکها، نظرات یا به اشتراک گذاری محتوا؛
- تبدیل (Conversion): میزان انجام عمل مورد نظر از سوی مخاطب؛
- ترافیک: تعداد ورودی به سایت یا صفحه مورد نظر از لینکدین.
حالا میرسیم به 20 تا از مهم ترین استراتژی های لینکدین مارکتینگ
به طرح 20 استراتژی در بازاریابی در LinkedIn خوش آمدید:
1. بهینهسازی پروفایل خود:
یک پروفایل حرفهای و جذاب ایجاد کنید که تجربهها، مهارتها و دستاوردهای شما را معرفی کند.
2. درگیری با محتوا:
به طور منظم با محتوای مرتبط در LinkedIn درگیری کنید، از جمله لایک، نظردهی و اشتراکگذاری پستها برای افزایش دیده شدن و ایجاد روابط.
3. انتشار محتوای نیتیو:
از پلتفرم انتشار محتوای LinkedIn برای به اشتراک گذاشتن مقالات آموزنده، نوشتارهای تفکری و بینشهای صنعتی استفاده کنید.
4. عضویت و مشارکت در گروهها:
گروههای LinkedIn مرتبط با صنعت یا علاقهمندیهای شما را پیدا کنید و به آنها پیوسته و ارزش افزودهای با ارائه نظرات و پاسخ به سوالات ارائه دهید.
5. ایجاد ارتباط با افراد هدف:
به صورت فعال با حرفهایها در صنعت شما، مشتریان پتانسیل و افراد تأثیرگذار در صنعت ارتباط برقرار کنید تا شبکه خود را گسترش دهید.
6. به اشتراک گذاری محتوای تصویری:
از محتوای تصویری مانند تصاویر، اینفوگرافیکها و ویدیوها استفاده کنید تا پستهای خود را جذابتر کنید و در خوراک خبرخوانیها برجسته شوید.
7. بهرهبرداری از LinkedIn Pulse:
مطالب وبلاگ خود را به LinkedIn Pulse ارسال کنید تا به جمعیت گستردهتری دسترسی پیدا کرده و خود را به عنوان یک متخصص صنعت معرفی کنید.
8. استفاده از هشتگها:
در پستهای خود از هشتگهای مرتبط استفاده کنید تا دیده شدن آنها افزایش یابد و توسط افراد علاقهمند به آن موضوعات قابل کشف باشند.
9. ایجاد صفحه شرکتی در LinkedIn:
اگر شرکتی دارید، یک صفحه شرکتی در LinkedIn ایجاد کنید تا بروزرسانیهای شرکت، فرصتهای شغلی و اخبار صنعت را به اشتراک بگذارید.
10. محتوای تبلیغاتی:
بهره ببرید از کمپینهای تبلیغاتی موجه در LinkedIn برای دسترسی به مخاطبین خاصی براساس معیارهایی مانند صنعت، عنوان شغلی یا محل قرارگیری.
11. مشارکت در رویدادهای LinkedIn:
با رویدادهای LinkedIn درگیر شوید، از آنها حضور داشتن، سخنرانی کردن یا حمایت کردن. این روشی عالی برای شبکهسازی و به دست آوردن انتشار است.
12. استفاده از آمار LinkedIn:
آمار LinkedIn خود را نظارت کنید تا بررسیهایی از مشارکت مخاطبین خود داشته باشید، موفقیت پستهای خود را پیگیری کنید و استراتژی خود را بهمنظور تنظیم تغییر دهید.
13. همکاری با تأثیرگذاران LinkedIn:
با تأثیرگذاران LinkedIn که در صنعت شما دنبالهداران قابل توجهی دارند، همکاری کنید. تأیید آنها میتواند به افزایش اعتبار و دسترسی شما کمک کند.
14. معرفی و درخواست معرفی:
همکاران، مشتریان یا شرکای خود را به خاطر مهارتها و تخصصهایشان معرفی کنید و در عوض درخواستی برای معرفی از آنها بگیرید تا اعتبار شما افزایش یابد.
15. همکاری با رهبران تفکر:
رهبران تفکر در صنعت خود را دنبال کنید و با آنها در ارتباط باشید. به اشتراک گذاری محتوا و ارائه نظرات ارزشمند میتواند به شما در ساختن روابط و گسترش شبکه کمک کند.
16. LinkedIn SlideShare:
ارائهها، وبینارها یا گزارشهای خود را به ارائههای SlideShare تبدیل کنید تا محتوای ارزشمندی را به اشتراک بگذارید و سرنخهایی برای جذب سرنخها به دست آورید.
17. نظرسنجی و پرسشنامههای LinkedIn:
نظرسنجیها و پرسشنامهها را برگزار کنید تا بینشهایی از شبکه LinkedIn خود جمع آوری کنید. این میتواند به شما درکی از روندهای صنعت و تولید محتوای ارزشمند کمک کند.
18. نظارت و پاسخ به پیامها:
به طور منظم پیامهای LinkedIn خود را بررسی کنید و به سرعت به درخواستها، فرصتهای همکاری یا پرسشهای مشتریان پاسخ دهید تا روابط را برقرار کنید و درگیری را تشویق کنید.
ببخشید برای اشتباهی در پاسخ قبلی، یکی از مورد را اشتباهاً تکرار کردم. لطفاً اینجا دو استراتژی دیگر را برای بازاریابی در LinkedIn بخوانید:
19. استفاده از محتواهای ویدئویی:
محتواهای ویدئویی جذابیت بیشتری دارند و میتوانند نظر مخاطبان را به خود جلب کنند. از قابلیت ویدئو در LinkedIn استفاده کنید و محتواهای آموزشی، توضیحی و تبلیغاتی را با استفاده از ویدئو ارائه دهید.
20. ایجاد رویدادهای LinkedIn Live:
از امکان LinkedIn Live استفاده کنید و رویدادهای زنده را برگزار کنید. میتوانید وبینارها، پنلهای بحث و جلسات زنده دیگر را از طریق این ابزار برگزار کنید تا با مخاطبان خود در زمان واقعی در ارتباط باشید و تعامل بیشتری را فراهم کنید.
با استفاده از این استراتژیها، میتوانید بازاریابی خود در LinkedIn را تقویت کرده و به دستآوردهای بیشتری دست یابید.
بهیاد داشته باشید که LinkedIn یک پلتفرم حرفهای برای شبکهسازی است، بنابراین بر روی ارائه ارزش، ساختن روابط و برجستهسازی خود به عنوان یک متخصص صنعت تمرکز کنید. استراتژیهای خود را براساس اهداف و مخاطبان هدف خود تنظیم کنید تا بهترین نتایج را بدست آورید.
اطلاعات بیشتر درباره لینکدین:
لینکدین در 4 زمینه اصلی استخدام، بازارایابی، فروش و آموزش خدمات مختلفی را ارائه میدهد.
بریم یه بررسی کوچیک انجام بدیم راجع به این 4 زمینه؟
استخدام که 3 قسمت میشود
قسمت اول: در این قسمت شما اگر صاحب کسب و کاری هستید می توانید با دسترسی به ۹۰۰ میلیون حرفهای و دادههای بروز، افراد مناسب را پیدا کرده و استخدام کنید تا کسبوکار خود را رشد داده و موفقیت بیشتری بدست آورید.
یه آپدیت جدید هم الان در لینکدین آمده به اسم( لینکدین ریکروتر (LinkedIn Recruiter) این یک پلتفرم استخدامی است که به شما امکان میدهد به سرعت از منابعی مناسب، با کاندیداهای مؤهل در ارتباط باشید و آنها را مدیریت کنید.
- استخدام افراد مناسب با استفاده از فیلترهای جستجوی پیشرفته و تطبیق هوشمندانه
- برقراری ارتباطات معنیدار با کاندیداها از طریق پیامهای شخصیسازی شده
- به راحتی مدیریت لولهی کاندیداهای خود با استفاده از ابزارها و تجزیه و تحلیل
قسمت دوم:
لینکدین جابز (LinkedIn Jobs)
از طریق لینکدین جابز میتوانید نقشهای شغلی خود را منتشر کنید و به راحتی به هدفمند سازی، اولویتبندی و مدیریت درخواستهای واجد شرایط دست پیدا کنید.
سریعاً یک آگهی شغلی ایجاد کنید و شغلهای خود را به اعضای مرتبط هدفمند سازی کنید.
- با کمک دادهها و تحلیلهای لینکدین، با کاندیداهای مناسب همخوانی پیدا کنید و آنها را برای مصاحبه در اولویت قرار دهید.
- براساس نیازهای استخدام خود، شغلهای خود را مدیریت کنید و نقشهای اولویتی و دشوار را برای جذب بیشتر کاندیدای واجد شرایط تبلیغ کنید.
صفحههای حرفهای لینکدین (LinkedIn Career Pages)
- افزایش قدرت برند کارفرما از طریق اخبار شرکت، شهادتنامههای کارمندان و موارد دیگر
- با استفاده از محتواهای انتخاب شده، به مخاطبان هدف خود دسترسی دهید تا ببینند چگونه کار در شرکت شما است
- با به اشتراک گذاشتن توصیههای شغلی و دیدگاههای شخصی، به کاندیداهای واجد شرایط کمک کنید تا ببینند آیا به شرکت شما مناسب هستند یا خیر
یک صفحه غنی از رسانهها برای روایت داستان شرکت شما، افزایش آگاهی و معرفی فرصتهای شغلی شما است.
درباره مدیریت
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.
نوشته های بیشتر از مدیریت
دیدگاهتان را بنویسید